ریل گذاری هوشمندانه صنعت پتروشیمی در گام چهارم توسعه

گزارش نشست خبری بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت هشتم دی روز صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ریل گذاری توسعه هوشمندانه این صنعت تا افق 1406 با اجرای 30 طرح راهبردی شامل طرح های خوراک ترکیبی، پروپیلن و پیشران با حجم سرمایه گذاری 16 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت نفت، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (یکشنبه هفتم دیماه)، فرارسیدن «هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی» را به تمامی صاحبان صنایع، مهندسان، تلاشگران و فعالین این صنعت تبریک گفت و افزود: صنعت پتروشیمی، به عنوان صنعت نخست کشور، روز به روز جایگاه خود را در اقتصاد کلان کشور مستحکم‌تر می کند که این مطلب حاکی از کم اثر یا بی‌اثر کردن تحریم‌هایی است که بر علیه شرکت‌های پتروشیمی اعمال شده است.

محمدی با بیان اینکه قطار توسعه صنعت پتروشیمی با شتاب مناسب درحال حرکت است و هر چند وقت یکبار شاهد بهره‌برداری از طرح های جدید این صنعت هستیم، افزود: تا پایان آذرماه سال جاری ۹ طرح توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسیده است. این در حالی است که در این مدت رشد تقاضا برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی کمتر از یک درصد و تقاضا در بخش محصولات پتروشیمی 4 تا 5 درصد است.

 

صنعت پتروشیمی، مصداق واقعی گذر از خام فروشی

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تاکید کرد: منابع غنی و در دسترس نفت و گاز به عنوان خوراک، نیاز متنوع صنایع داخلی و بازاهای جذاب بین المللی ایجاب می کند که توسعه صنعت پتروشیمی همواره یکی از محورهای اصلی توسعه کشور باشد.

وی افزود: در سال ۹۸ حدود ۳۵ میلیون تن خوراک شامل گاز طبیعی، اتان، میعانات گازی، نفتا و نفت سفید از صنعت نفت و گاز کشور دریافت کردیم و این حجم از خوراک معادل ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز است. این عدد در سال ۱۴۰۴ به ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد و تا سال ۱۴۰۶ با توجه به طرح های در دست اجرا معادل 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام خواهد بود که مصداق عینی گذر از خام فروشی است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در پایان سال ۹۸ در کشور 56 مجتمع پتروشیمی وجود داشت که در حال حاضر به ۶۴ مجتمع رسیده است و تا پایان سال جاری با بهره برداری از طرح های جدید، این تعداد  به ۷۰ مجتمع افزایش پیدا می کند.

(بازدید 1,942 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx