مجله اکتشاف (ویژه مهر ماه 1399 )

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

اخبار برگزیده ماهیانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را از پترولیوم تی وی دنبال کنید.

1. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از تضمین افزایش تولید نفت با تداوم فعالیت‌های اکتشافی گفت :

صالح هندی تاکید کرد: نباید اقدامات اکتشافی را در شرایط تحریم و یا نوسانات قیمت نفت متوقف کرد، زیرا فعالیت مستمر در زمینه اکتشاف به عنوان پشتوانه اصلی برای افزایش تولید نفت در آینده به شمار می‌آید

2.معاون مدیر اکتشاف نفت از آغاز حفاری در دشت مغان از زمستان امسال خبر داد :

معاون مدیر عامل اکتشاف نفت با اعلام این خبر که در خلیج‌ فارس یک دکل در میدان یلدا در حال حفاری و نزدیک است که به هدف برسد، گفت: ما ممکن است از نظر تکنولوژی عقب باشیم اما بخاطر نیروهای متخصصی که داریم از کشورهای دیگر جلوتر هستیم، کلا در حفاری از هر سه چاه دو چاه به نتیجه می‌رسد .

وی ادامه داد در دشت مغان هم مطالعات قبل از انقلاب انجام شده بود که شرکت‌های بین المللی روی آن کار کردند اما پروژه را ترک کردند، ما کار را ادامه دادیم و حفاری چاه در این منطقه با هدف دسترسی به نفت است که زمستان امسال شروع می‌شود.

همچنان بیننده مجله اکتشاف هستید

3.عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت:

اکتشاف منابع نفتی جدید، یک امتیاز پیش برنده برای افزایش ذخایر ارزی کشور

نگاهی به برنامه‌های بالا دستی توسعه کشور حکایت از آن دارد که شناسایی و اکتشاف میادین جدید نفتی، یکی از بندهای اساسی این برنامه‌هاست، موضوعی که به دلیل مشکلات پیش آمده در فروش و صادرات نفت تا حدودی کمرنگ شده است.

4.نقش اکتشاف در افزایش قدرت چانه زنی برای سهمیه گیری در اوپک

ایران در سال گذشته میلادی، جایگاه نخست را در اکتشاف میادین نفتی و گازی در دنیا به خود اختصاص داد و این درحالی است که کشف منابع جدید انرژی، پشتوانه اصلی برای افزایش تولید نفت در آینده محسوب می‌شود.

مدیریت اکتشاف نفت در کشور با وجود سهم 5 درصدی از کل بودجه شرکت ملی نفت، عملکرد قابل ملاحظه‌ای طی سال‌های گذشته داشته و در سال 2019 هم یک‌چهارم مجموع اکتشاف‌های جهان به نام ایران ثبت شده است

توجه شما رو به ادامه اخبار حوزه اکتشاف جلب می کنم

5.امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه امور پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  از امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه امور پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بین این دانشگاه و مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با موضوع مشارکت و همکاری دوجانبه در انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به امضا رسید.

6.رئیس کمیسون انرژی اتاق تهران گفت:

فعالیت‌های اکتشافی برای تولید مواد واسطه‌ایی و نهایی  ضرورت دارد

اقتصاد ایران طی سال های گذشته همواره بیشترین وابستگی را به درآمدهای نفتی داشته است، موضوعی که اهمیت حلقه زنجیره ارزش صنعت نفت و به ویژه بخش اکتشاف را دوچندان می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران تاکید کرد: با تداوم اکتشاف نفت، قدرت چانه زنی و کسب درآمدهای ملی افزایش می‌یابد و ایران کشوری توانمندتر می‌شود، برهمین اساس حوزه اکتشاف نفت باید در زمره ضروری‌ترین بخش‌های زنجیره ارزش صنعت نفت به کار خود ادامه دهد.

(بازدید 2,653 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx