هر ماه یک محصول جدید به بازار معرفی خواهیم کرد – اختصاصی

تلویزیون نفت

برای اولین بار در خاورمیانه

گفت و گوی اختصاصی پترولیوم تی وی با علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون

با رونمایی از گرید KLM۱۰۰B (L) زنجیره ایزوسیانات‌ها

سبد محصولات پتروشیمی کارون متنوع‌تر شد

سبد محصولات پتروشیمی کارون با رونمایی از گرید KLM۱۰۰B (L) زنجیره ایزوسیانات‌ها متنوع‌تر شد.

گرید KLM100B(L) زنجیره ایزوسیانات‌ها امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) از سوی علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس رونمایی شد.

این محصول برای نخستین بار در خاورمیانه به‌منظور رفع نیاز تولیدکنندگان صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پلی‌اورتان کشور برای تکمیل زنجیره ارزش تولید می‌شود.

مجتمع پتروشیمی کارون ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰۰ تن از این محصول را دارد که با تولید این محصول، ایران از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود؛ پارسال حدود ۵ هزار تن از این محصول به کشور وارد شده است.

علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در این مراسم با اشاره به اینکه از ۹ شرکت تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در دنیا تنها سه شرکت به‌صورت همزمان تولیدکنده MDI  و TDI هستند، گفت: سالانه ۸ میلیون تن ایزوسیانات در دنیا تولید می‌شود.

وی ایزوسیانات‌ها را محصولی راهبردی دانست و افزود: چین، کره، آلمان و آمریکا از تولیدکنندگان عمده این محصول هستند.

صدیقی‌زاده ادامه داد: با توجه به مصرف گرید KLM100B (L) از سوی مشتریان پتروشیمی کارون، اطمینان کامل از کیفیت این محصول حاصل شده است و ظرفیت تولید این گرید به میزان نیاز کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه محصولات مختلفی در کشور تولید می شود، اما توجه به بازاریابی و تحقیق و توسعه ارزش افزوده بیشتری نسبت به تولید به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: با افزایش تحقیق و توسعه (R&D) و حرکت به سمت پایین زنجیره، کار سخت‌تر می‌شود، اما ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌شود.

گرید KLM100B (L)، جزء حیاتی برای تولید پیش‌پلیمرهای مورد مصرف در زیره کفش، فوم سرد قالبی صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است، این محصول در تولید مستقیم انواع درزگیرها و الاستومرها از جمله فیلتر هوای خودرو، انواع چسب‌ها مانند چسب لمینت مورد مصرف در تولید فیلم‌های چند چندلایه بسته‌بندی و چاپ محصولات غذایی و در حوزه محصولات پزشکی برای تولید باند ارتوپدی استفاده می‌شود.

شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌هاست که با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی شامل انواع ایزوسیانات‌ها را که دارای ارزش افزوده بالاتر است تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

(بازدید 4,162 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx