تحریم‌ها و بانیان تحریم رفتنی‌اند

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

سخنرانی وزیر نفت در جمع خبرنگاران، در حاشیه مراسم امضای قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت

وزیر نفت درباره قراردادهایی که  امضا شد عنوان کرد: امروز برای صنعت نفت ایران روز مهمی است، زیرا در سخت‌ترین تحریم‌های تحمیلی غیرقانونی علیه ملت ایران به همت همه همکاران و دست‌اندرکاران صنعت نفت، قراردادهایی به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد یورو با تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی برای نگهداشت و افزایش تولید در پنج استان کشور امضا شد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کالاهای این پروژه‌ها باید از سازندگانی ایرانی تأمین شود، افزود: امضای این قراردادها فرصت خوبی برای اشتغال ایرانی ایجاد کرده است. در اجرای این قراردادها بیش از ۱۴۰ حلقه چاه جدید حفاری و ۷۰ حلقه چاه تعمیر می‌شود.

زنگنه ادامه داد: پیام این قراردادها این است که ما در شرایط سخت متوقف نمی‌شویم و به ظرفیت‌سازی برای تولید نفت فکر می‌کنیم. تحریم‌ها و بانیان تحریم‌ها رفتنی هستند و ملت و کشور عزیز ما ماندگار است. ما می‌خواهیم به عنوان فرزندان این ملت، مسئولیت خود را در مقابل زورگویی‌ها و فشارهای ناحقی که بر این ملت بزرگ وارد می‌شود به انجام برسانیم و کمترین کار ما این است که امید را در دل فرزندان این ملت زنده کنیم.

منتظرم خارجی‌ها نمی‌مانیم

وزیر نفت تصریح کرد: ضمن استقبال از مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاران خارجی برای استفاده از فناوری‌های روزآمد در میدان‌های ایران، باید بگویم ما منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم و متوقف نمی‌شویم. ما به ظرفیت‌های داخلی اتکا می‌کنیم و این نگاه نیز تنها به‌دلیل تحریم نیست. همان‌طور که گفته شد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در سال ۹۵ تدوین و در سال ۹۷ در شورای اقتصاد مصوب شد منابع مالی طرح نیز از طریق بازار سرمایه و ماده ۱۲ تأمین می‌شود.

زنگنه به اختصاص چهار درصد از پرداخت‌ها به پیمانکاران این طرح برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تاکنون قراردادهای این طرح به ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد یورو امضا شده است و مرحله سوم قراردادها نیز تا پایان سال امضا می‌شود، همچنین در ماه‌های آینده، قراردادهایی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود.

(بازدید 2,153 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx