ریل‌گذاری آینده صنعت نفت با تدوین ۴ سند تا افق ۱۴۲۰

چهره های این ویدئو

تلویزیون نفت پیگیری می کند

حمایت سیاسی از پتروپالایشگاه‌ها 

وزیر نفت با اشاره به تدوین چهار سند در بخش‌های مختلف نفت و گاز شامل چشم‌انداز تولید نفت، گاز، ‌پتروشیمی و مصرف سوخت تا افق ۱۴۲۰، گفت:‌ این اسناد، ریل‌گذاری صنعت نفت برای آینده است. 

«بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه) بعد از جلسه با کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جلسه یکی از جلسات باارزش، ‌مفید، ‌ پخته و حرفه‌ای بود، ‌ ادامه داد:‌ پایه خوبی برای همکاری‌های موثر در کشور در زمینه انرژی در این جلسه بنا شد.

وی با بیان اینکه زمینه‌هایی بود که نمایندگان کمیسیون انرژی نسبت به آن حساس بودند، ‌افزود: تصمیم بر آن شد تا موارد بر اساس همکاری و نظر کمیسیون انرژی تنظیم شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه حل برخی موارد حتی نیازمند قانون جدید نیست، ‌ گفت: حمایت‌های سیاسی و همدلی می‌تواند کارها را در کشور پیش ببرد به طور مثال در پتروپالایشگاه‌ها نمایندگان کمیسیون انرژی استقبال کردند و قرار شد حمایت سیاسی انجام شود.

وی یکی از دغدغه‌های کمیسیون انرژی را بهینه‌سازی انرژی در مصرف سوخت‌های مایع و گاز دانست و افزود: قرار شد تا ۴ سند را به کمیسیون تقدیم کنیم.

به گفته زنگنه اولین سند مربوط به مصرف سوخت حمل و نقل تا افق ۱۴۲۰ که سندی بین بخشی است و شامل بهینه‌سازی خودروها، اصلاح ساختار حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و نوع خودروهایی که ساخته می‌شود، خواهد بود.

وی تاکید کرد: سندهای بعدی به ترتیب مربوط به عرضه و تقاضای گاز تا افق ۱۴۲۰، سند تولید نفت تا ۱۴۲۰ و سند مربوط به پتروشیمی است که ریل‌گذاری برای آینده به شمار می‌رود.

زنگنه با اشاره به اینکه درست است که این موارد در یک سال به انجام نمی‌رسد، ‌ ادامه داد: در تلاشیم تا تجربه خودمان را با تجربه و خواست نمایندگان همراستا کنیم.

وی مورد دیگری که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفته بود را بحث حقوق کارکنان صنعت نفت عنوان کرد و گفت: این موضوع برای اولین بار در مجلس مطرح شد و جای خوشحالی است زیرا همیشه صنعت نفت تحت فشار بود که چرا حقوق پرسنل بالا است اما اولین بار بود که گفتند شما باید به پرسنل و مسایل رفاهی آنها توجه کنید و فاصله حقوق کارکنان کم شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه موضوع کمک نفت به توسعه مناطق نفتخیز نیز مطرح شد، ‌افزود: اگرچه کارهایی از سوی نفت انجام می‌شود اما  منابع شرکت ملی نفت کافی نیست و حتما باید فکر جدیدی شود.  

وی ادامه داد:‌ همچنین کمک به صنایع پایین‌دستی، توجه به ساخت داخل، ‌ حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشکلات دانشگاه نفت نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته زنگنه، کمک برای تامین منابع نفت برای سرمایه‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا صنعت نفت پیشران اقتصاد است و اگر منابع مورد نیاز برای توسعه تامین شود، ‌بخش‌های دیگر صنعت کشور و بخش پیمانکاری فعال خواهد شد.

وی با تشکر از «فریدون عباسی» رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برای کنترل مطلوب جلسه، ‌ گفت: فضای خوب و صمیمانه‌ای وجود داشت که مایه دلگرمی است و آثارش را در آینده مشاهده می‌کنیم.

(بازدید 1,596 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx