صادرات قیر ایران به ارمنستان

تلویزیون نفت بررسی می کند

صادرات قیر و خدمات تولید آسفالت از ایران به ارمنستان

کارخانه‌ای که اخیرا در ارمنستان احداث شده یکی از ده‌ها کارخانه این کشور است که از ایران، قیر و برخی تجهیزات مرتبط وارد می‌کند.

وانیک آننونیان از مدیران این کارخانه می‌گوید: برای یک سال آینده ۶۰۰۰ تن قیر به یک شرکت ایرانی سفارش داده ایم که در آینده این میزان افزایش خواهد یافت، در عین حال سنگ شکن‌های ثابت و سیار را از ایران خریداری کرده ایم.
دولت ارمنستان در سال اخیر به نوسازی جاده‌ها توجه بسیاری می‌کند، بر این اساس کارخانه تازه تاسیس تولید قیر در نزدیکی ایروان نیز آماده بهره برداری است، کارخانه‌ای تماما ایرانی از مواد اولیه تا تجهیزات و نیروی کار ماهر. به گفته مدیران کارخانه، این مرکز تولیدی در مساحتی برابر با ۲۸ هزار متر مربع نقش مهمی در توسعه همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه پتروشیمی و خدمات فنی – مهندسی ایفا خواهد کرد.

ارمنستان هم اکنون قیر مورد نیازش را از ایران تامین میکند. بر اساس آمار‌هایی که گمرک جمهوری اسلامی ایران در اختیار گذاشت از اول سال ۱۳۹۹ تا آخر خرداد ماه امسال تعداد ۹۱۳ دستگاه کامیون در مجموع، ۲۱۰۰۰ تن از ایران به ارمنستان بار قیر حمل کرده است که با توجه به رفع مجدویت‌های مربوط به ویروس کرونا بین دو کشور انتظار می‌رود میزان قیر صادراتی به ارمنستان افزایش یابد.

(بازدید 2,055 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx