آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا

تلویزیون نفت

از سوی حبیب‌الله سمیع تشریح شد

آخرین اقدامات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای مقابله با ویروس کرونا

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از آماده باش کامل بیمارستان صنعت نفت تهران در وضعیت کنونی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا خبر داد.
حبیب الله سمیع در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: ما در راستای آمادگی برای پذیرش و درمان موارد ابتلا به ویروس کرونا، یک بخش داخلی مردان با ظرفیت۳۰ تخت و یک بخش ICU داخلی با ظرفیت ۶ تخت فراهم کرده ایم که به طور کامل ایزوله و قرنطینه هستند.
وی با بیان این که کلیه مراکز بهداشتی و درمانی نفت در سطح کشور آماده پذیرش مراجعین مشکوک به ویروس کرونا هستند، افزود: در بخش اروژانس بیمارستان های نفت به ویژه شهرهای پرجمعیت مانند تهران و اهواز، واحد تریاژ موارد مشکوک مبتلا به این ویروس از سایر مراجعین مقاصد دیگر درمانی جدا پذیرش شده و مورد رسیدگی قرار می گیرند.
سمیع با اشاره به این که تا کنون کلا ۳ مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا از کارکنان بازنشسته به بیمارستان نفت تهران مراجعه و بستری شده اند، توضیح داد: این ۳ نفر از استان های زنجان، قم و تهران به این بیمارستان منتقل شده اند.

وی اظهار کرد: تنها مراجعه کننده از زنجان بر اساس شواهد و آزمایش های ابتدایی انجام شده به ویروس کرونا مبتلاست گرچه جواب مثبت نهایی از انستیتو پاستورهنوز اعلام نشده، اما اکنون بستری است و وضعیت مناسبی ندارد؛ مراجعه کننده از قم نیز با توجه به بررسی شواهد مبتلا به ویروس کرونا و اکنون در بخش ICU بستری و به دستگاه تنفس متصل است و البته از وضعیت بهتری برخوردار است؛ مورد سوم نیز بستری است که مشکلات تنفسی وی ناشی از بیماری ریوی است و احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضعیف است گرچه هم چنان در بستری به سر می برد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به شایعه وجود دو مورد مشکوک ابتلا به این ویروس در آبادان اشاره کرد و از سلامت کامل این افراد خبر داد و گفت: ابتلای یکی از کارکنان بخش نقلیه مرکزی نفت به ویروس کرونا نیز شایعه است و ایشان نیز کاملا سلامت هستند.
سمیع نسبت به رعایت مواردی چون بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از برقراری تماس های مکرر و نزدیک افراد با یکدیگر و حضور در تجمعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری تاکید کرد. 
وی در خصوص رعایت بهداشت رستوران ها و آبدارخانه ها نیز افزود: افراد مربوط به این حوزه می بایست از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش و نیز ارائه و استفاده از قاشق و چنگال یکبار مصرف دقت لازم را داشته باشند.
سمیع گفت: همکاران نفتی می توانند از طریق وب سایت بیمارستان نفت تهران و نیز تماس با مرکز تلفن با شماره ۱۵۱۱ با همکاران ما در ارتباط باشند و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

(بازدید 2,950 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx