امید و نشاط را زنده نگه داریم – اختصاصی

گزارش اختصاصی تلویزیون نفت از آیین امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میدان‌های پارسی و پرنج

۸۷۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری مستقیم

وزیر نفت با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری مستقیم در این طرح ۸۷۰ میلیون دلار و به معنای اجرای کار در داخل کشور است، افزود: شرکت مپنا باید به‌عنوان پیمانکار اصلی این پروژه به موازات تولید نفت به استفاده از ظرفیت داخلی و استفاده از کالای ایرانی توجه خاص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم ما باید حتما بتوانیم شرکت‌های ایرانی را در قراردادهای بالادستی صنعت نفت فعال کنیم، افزود: الگوی جدید قراردادهای نفتی یکی از شیوه‌های قراردادی است، همچنین از قراردادهای EPC و EPD که برای آن هم منابع تأمین کردیم، استفاده خواهیم کرد.

زنگنه تاکید کرد: برای توسعه میدان‌های نفتی، نگهداشت تولید و افزایش بازیافت از چند روش استفاده می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه امیدوارم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران برای گرفتن مجوزهای لازم این قرارداد تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر تنفیذ شود، تصریح کرد: شرکت مپنا تا زمانی که این قرارداد مراحلش تمام شود، معطل تنفیذ نشود. خیلی از کارها همانند برگزاری مناقصه را می‌تواند انجام دهد. اگر ریسکی هم بود ما ریسک آن را می‌پذیریم.

زنگنه گفت: ما باید به‌گونه‌ای کار کنیم که امید و نشاط در دل‌ها زنده باشد و این مجموعه‌ای که ظرفیت‌سازی شده در کشور بلااستفاده نماند و در بخش‌های مختلف به‌خوبی بتوانیم جلو برویم و به هدفمان برسیم. این قرارداد بر همه شما، همکارانم در مناطق نفت‌خیز و ملت بزرگ ایران در این ایام مبارک، مبارک باشد.

(بازدید 2,812 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx