فجر ملی

تلویزیون نفت بررسی می کند

تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی با حمایت های بانک ملی ایران

بانك ملی ایران طی سال های اخير با اختصاص منابع و اعتبارات مالی برای ایجاد مجتمع ها و واحد های صنعتی و تولیدی بزرگ و طرح هاي صنعت پتروشیمی کشور و صنایع وابسته در مسیر توسعه، افزایش ظرفیت تولید، رشد صادرات، کاهش خام ‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت مشاركت فعال داشته است.

این ها فقط نمونه هایی از حمابت بانک ملی ایران از این صنعت در کشور می باشد و توسعه همه جانبه ی میهن همیشه از اهداف این بانک بوده است.
شرکت پلیمر کرمانشاه نیز از جمله طرح های خط اتیلن غرب کشور است و در زمینه تولید گریدهای متنوع  پلی اتیلن سنگین با ظرفیت اسمی سیصد هزار تن در سال فعالیت می کند. محصول نهایی مجتمع  در صنایع لوله سازی، پوشش کابل، انواع قطعات پلاستیکی، بطری، لوازم خانگی، قطعات صنعتی، مخازن سوخت و … کاربرد دارد. بیش از هشتصد و پنجاه نفر در مجتمع پلیمر کرمانشاه به طور مستقیم مشغول کاراند.
شرکت پتروشیمی شازند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی و همچنین از مهمترین طرح‌ های زیر بنایی کشور است که سال گذشته از یک میلیون و٨٠٠ هزار تن تولیدات ٢٥٠ هزارتن به ارزش ٣٠٠میلیون دلار به ١٥کشور دنیا در قاره های اروپا آمریکا وآسیا صادر شده است.
محسن پور محمد، معاون تولید مجتمع پتروشیمی شازند با بیان این که کیفیت بالای محصولات این مجتمع با حمایت های بانک ملی ایران به فراتر از استانداردهای بین المللی رسیده است، افزود: با تلاش متخصصان داخلی  سبد محصولات صنعت پتروشیمی در حال تکمیل است.
علی رستم آبادی رئیس مجتمع پتروشیمی پلیمر کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران با اشاره به این که ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی با حمایت های بانک ملی ایران به بیش از 300 هزار تن رسیده است، گفت: در این کارخانه محصول نهایی مجتمع  در صنایع لوله سازی، پوشش کابل، انواع قطعات پلاستیکی، بطری، لوازم خانگی، قطعات صنعتی، مخازن سوخت و … کاربرد دارد.
ابوالقاسم عابدی مدیرعامل شرکت پلیمر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران با تاکید بر این که حمایت بانک ملی ایران در تامین مالی پروژه های صنعت پتروشیمی و به خصوص این شرکت قابل قدردانی است و به پشتوانه این حمایت، تحریم ها درتوسعه این شرکت بی اثر بوده است افزود: توسعه صنعت پتروشيمي در صورت همكاري سيستم بانكي كشور مي تواند با توجه به برنامه ريزي ها شتاب بخشد.
هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه صنعت نفت و پتروشیمی کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت توسعه این صنعت ایفا کرده که توانسته به تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در استان کمک کند و مسلما ادامه این روند و حمایت این بانک از پروژه‌های بزرگ این صنعت سبب رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت مهم، اشتغالزا و ارز آور خواهد شد.
بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت اظهار داشت: در گذشته پیچ و مهره‌های مورد نیاز این صنعت ‏وارداتی بود، اما امروز بسیاری از کاتالیست‌ها و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز پتروشیمی در داخل با کیفیت بسیار بالا ساخته می‌شود و این صنعت با صادرات 12 میلیارد دلاری در سال، نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.
توليدات شرکت ملي صنايع پتروشيمي که چهل سال قبل به مرز  1.6 ميليون تن مي رسيد، امروز با تامین منابع داخلی و خارجی و مشارکت بانک ملی ایران ظرفیت تولید این صنعت سالانه به 67 ميليون تن با بیش از 120 محصول رسیده است.
با حمایت های صورت گرفته از سوی بانک ملی ایران صنعت پتروشیمی کشورمان با وجود تحریم ها با استعداد نیروهای خلاق و جوانان متخصص ضمن صادرات محصولات به کشورهای جهان همچنان پرشتاب در پی تقویت صنعت کشور است.
ایران با دارابودن دومین ذخایر گاز جهان و مقام چهارم نفتی، ظرفیت بالایی در این صنایع دارد و با رشد فزاینده این صنعت در چهار دهه گذشته فرصت های فراوانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است و طی سال های گذشته صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از پرسودترین و توسعه یافته ترین صنایع ایران و منطقه غرب آسیا تبدیل شده و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، ارزآوری و رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان دارد از این رو بانک ملی ایران با حمایت و پشتیبانی بی دریغ و همه جانبه تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف این صنعت به کار برده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از اقدامات مهم این بانك در حوزه صنعت پتروشیمی، تامين مالي جهت ایجاد و توسعه مجتمع ها و واحد های تولیدی و گشایش اعتبارات اسنادی پروژه ها و طرح های شرکت هایی از جمله مجتمع پتروشیمی شازند و شرکت پلیمر پتروشیمی کرمانشاه است که ضمن توسعه و برطرف نمودن نیازهای این صنعت نیز برای هزاران نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

(بازدید 3,411 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx