عملیات غیرممکن سوختگیری!

تلویزیون نفت بررسی می کند

عملیات پیچیده بنزین زدن!

پشت‌پرده غیب‌شدن سهمیه‌ها از کارت سوخت

اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد، غیب شدن سهمیه‌ها در واقع عدم اطلاع مردم از پیمانه‌هایی بوده که این شرکت برای سوخت‌گیری در نظر گرفته اما کسی را از آن مطلع نکرده است.

همزمان با سهمیه‌بندی بنزین،‌ صاحبان خودروها با مراجعه به جایگاه‌های سوخت اعلام می‌کردند که سهمیه بنزین آنها در هر بار سوختگیری بیش از ۲ لیتر کم می شود. همین امر سبب شد تا تصور کم فروشی جایگاه ها تقویت شود و متهم اول این موضوع کارگران جایگاههای سوخت باشند.

البته در این زمینه بررسی هایی صورت گرفت که نشان می داد،‌ جایگاه ای سوخت کم فروشی ندارند اما همچنان کم شدن سهمیه از کارت سوخت ادامه داشت.

بعد از آن بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد دلیل فرار سهمیه های بنزین از کارت سوخت،‌عدم رعایت سوخت گیری صحیح است زیرا افراد پیش از پایان روند سوختگیری،‌کارت را از کارتخوان خارج می کنند و به این صورت شاهد کاهش یک تا ۴ لیتری سهمیه از کارت سوخت هستیم.

با رعایت این موارد نیز گره ای از این مشکل باز نشد و همچنان این سهمیه ها بودند که به صورت عجیب و غریب غیب می شدند.

با بالا گرفتن این موضوع،‌ حالا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اطلاعیه جدیدی صادر کرده و پرده از راز غیب شدن سهمیه های بنزین برداشته است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر کاهش سهمیه سوخت هنگام سوختگیری اعلام کرده که طراحی سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوخت‌گیری، بدین‌صورت است که با وارد کردن کارت در کارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با شروع سوخت‌گیری، ابتدا ۳,۹۹ لیتر از سهمیه کسر می‌شود و شروع به سوخت‌گیری می‌کند.

پس از اتمام پیمانه اول، ۳,۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و مجددا سوخت‌گیری ادامه پیدا می‌کند و این فرایند به‌صورت پیمانه پیمانه تا انتهای سوخت‌گیری ادامه می‌یابد.

اگر در حین سوخت‌گیری کارت از کارت‌خوان بیرون کشیده شود مقداری که باقیمانده ۳,۹۹ لیتر است از سهمیه آن کارت کسر می‌شود (برای مثال اگر دو لیتر سوخت‌گیری کرده است و کارت را بیرون بکشد ۱.۹۹ لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم می‌شود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت‌خوان شود، سهمیه‌ای که بیشتر از لیتراژ برداشت‌ شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده که در صورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوختگیری قطع می شود و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر میشود، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوختگیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.

این اطلاعیه نشان می دهد که غیب شدن سهمیه ها در واقع عدم اطلاع مردم از پیمانه هایی بوده که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای سوخت گیری در نظر گرفته اما کسی را از آن مطلع نکرده است.

برای جلوگیری از کم شدن سهمیه ها افراد باید در هنگام سوختگیری مضربی از عدد ۳.۹۹ را انتخاب کنند تا میزان بنزین دریافتی با عدد کسر شده از کارت سوخت برابر باشد.

به این معنا که به جای دریافت ۴ لیتر بنزین،‌همان عدد ۳.۹۹ را رعایت کنند. و یا به جای آنکه ۸ لیتر بنزین راهی باک خودروی خود کنند،‌عدد ۷.۹۸ لیتر را در نظر بگیرند زیرا اگر این عدد به ۷.۹۹ لیتر برسد، عملا ۳.۹۸ لیتر بنزین از سهمیه آنها کسر خواهد شد.

در موارد دیگر نیز به همین صورت است. به طور مثال،‌ به جای دریافت ۱۲ لیتر بنزین،‌ با مشاهده عدد ۱۱.۹۷ لیتر،‌ سوختگیری را متوقف کنند.  

(بازدید 6,354 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx