شکست تحریم صنعت پتروشیمی – اختصاصی

بر اساس رتبه‌بندی ICIS

تحریم‌های جدید اعمال‌شده به کشور قابل مقایسه با تحریم‌های قبلی نیست

هلدینگ خلیج‌فارس رتبه دوم سرمایه‌گذاری جهانی را کسب کرد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: این شرکت براساس رتبه‌بندی موسسه مستقل مطالعات شیمیایی (ICIS) در سال ۲۰۱۸، جایگاه دوم را در حجم سرمایه‌گذاری در میان غول‌های پتروشیمی دنیا پس از باسف آلمان کسب کرد.

جعفر ربیعی روز  دوشنبه، ۲۹مهرماه در مجمع عمومی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به رشد ۲۳درصدی متوسط قیمت نفت و نفتا در دنیا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با وجود اعمال دور جدید تحریم‌ها اشاره و اظهار کرد: میانگین قیمت پلی‌اتیلن در این بازه زمانی ۳درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های جدید اعمال‌شده به کشور قابل مقایسه با تحریم‌های قبلی نیست، افزود: با اعمال تحریم‌ها، مشکلاتی در فروش داخلی و صادرات محصولات پتروشیمی به وجود آمد که تلاش همکاران ما این بود تأثیر تحریم‌ها را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تأکید کرد: تحریم صنعت پتروشیمی به‌طور کامل شکست خورد، اما زحمت و هزینه‌هایی برای ما ایجاد کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه برخی (حتی بعضی از مسئولان) پارسال تردید داشتند که صادرات محصولات پتروشیمی انجام شود، ادامه داد: این صنعت برادری خود را به کشور ثابت کرد، به‌طوری که بخش زیادی از ارز کشور  از اوایل سال ۹۷ توسط صنعت پتروشیمی تأمین شد.

وی به افزایش ۵۳ درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال مالی ۹۷ نسبت به سال ۹۶ اشاره و تصریح کرد: این شرکت رشد ۱۱۰ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۹۹ درصدی سود حاصل از سرمایه‌گذاری و رشد ۱۳۷ درصدی سود خالص را در این دوره زمانی محقق کرده است.

(بازدید 12,103 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx