نقش غیرقابل انکار «زنگنه» در شکل‌گیری مپنا

مدیرعامل اسبق توانیر تاکید می‌کند

ایده شکل‌گیری مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) که مطرح شد، محمد ملاکی مدیرعامل پیشین شرکت توانیر، مدیری که در کارنامه خود سابقه ۹ سال معاونت برق و مدیریت عامل توانیر و چهار سال مدیریت عامل شرکت ملی گاز ایران را دارد. مپنا سال ۷۱ تاسیس شد.  

محمد ملاکی درباره چگونگی شکل‌گیری مپنا به سال ۱۳۶۸ برمی‌گردد؛ سالی که ایده تاسیس این شرکت مطرح شد. وی به شانا می‌گوید: پس از اینکه آقای زنگنه وزیر نیرو شد، به‌عنوان معاونت برق با ایشان همکاری می‌کردم، سه تا چهار سال نخست تمام هم و غم ما صرف رفع خاموشی گسترده در کشور شد. پس از تلاش‌هایی که در آن سال‌ها انجام و مقدار زیادی از این خاموشی‌ها رفع و نگرانی ما از مسئولیت برق کشور راحت شد، به دنبال ایجاد ظرفیت رفتیم.

وی با یادآوری اینکه شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) با ۱۰ میلیون تومان سرمایه تاسیس شد که سهامداران آن شرکت توانیر (۴۰ درصد)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (حدود ۱۰ درصد) و بخش خصوصی (بیش از ۵۰ درصد) بودند، اظهار می‌کند: آغاز فعالیت اجرایی مپنا با توسعه نیروگاه اراک‌ آغاز شد و خوشبختانه شرکت مپنا توانست این طرح را به‌خوبی اجرا کند.

ملاکی با تاکید بر اینکه نقش آقای زنگنه در شکل‌گیری مپنا و تصمیم‌های‌ کلان این شرکت خدشه‌بردار نیست و اگر درایت و حمایت ایشان نبود، قطعا مپنا در جایگاه کنونی خود قرار نداشت، تصریح می‌کند: مپنا امروز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در بخش نیروگاهی و ساخت توربین فعالیت می‌کند و همین‌طور در دیگر بخش‌ها همانند نفت فعال است. نقش امروز شرکت مپنا در کشور غیرقابل انکار است و با توجه به فعالیت‌های برون مرزی ارز قابل توجهی را وارد کشور کرده است.

(بازدید 12,898 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx