دومین روز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز در شیراز – اختصاصی

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در شیراز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس چهارشنبه ۳ مهر در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی شیراز، گفت: با همکاری دولت، بخش خصوصی و تلاش‌های شرکت مجری فروغ افکار، این نمایشگاه بعد از ۲ سال توقف، مجددا برپا شده است.

سید محمود موسوی دلیل برگزاری آیین افتتاحیه این نمایشگاه در دانشکده نفت، گاز و پتروشمیی دانشگاه شیراز را پاسداشت حوزه نفت در محیطی علمی عنوان و اضافه کرد: علی‌رغم حاکمیت تحریم‌ها و محدودیت‌های صادرات و مواد اولیه، اما برگزار کنندگان نمایشگاه به سمت فرآوری و تولید بهینه پیش خواهند رفت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی نیز در حال برپایی است، گفت: این دو نمایشگاه به مدت چهار روز و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر برای بازدیدکنندگان فعال است.

موسوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مشارکت کنندگان این رویداد از استان فارس و مابقی از سایر استان‌های است، تعداد شرکت کنندگان را ۱۱۴ شرکت اعلام و اضافه کرد: ۱۳ هیئت خارجی برای حضور و بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس یادآور شد: در حاشیه این نمایشگاه نیز برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است.

مشاور سابق نفت و گاز استانداری فارس نیز در ادامه این مراسم به وضعیت بین‌المللی نفت و گاز و رفتار بازیگران این صنعت، اشاره و بیان کرد: این حوزه به دلیل حاکمیت فرهنگ‌های متفاوت همواره با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است.

امین عربی ادامه داد: تحریم‌های نفتی ایران از زمان ملی شدن صنعت نفت تاکنون در حال انجام است اما تفاوت این است که در گذشته زمینه انجام امر تحریم برایشان فراهم نبود.

وی با بیان اینکه امروز با تربیت نیروهای متخصص این نوع سیاست(تحریم نفتی) کارایی خود را از دست داده است، گفت: اگرچه ارز و دلار ابزاری در اختیار آمریکاست تا دست در جیب ملت‌ها کند، اما هر کشوری که با ایران برای نجات از زورگویی‌ها همراهی کند، به نفع جهان خواهد بود.

عربی عنوان کرد: اگر زمان در پیروزی انقلاب، رهبران انقلاب وعده می‌دادند که می‌خواهیم به شهرها و روستاها نفت و گاز دهیم، باور نکردنی بود اما امروز این صنعت در اختیار مردم و به دست خود آنها سپرده شده است.

مشاور سابق نفت و گاز استانداری فارس گفت: خردمندی در مواجه با این موضوع را با تربیت نیروهای متخصص نشان داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های فارس در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی هم اشاره و خاطرنشان کرد: فارس دارای اولین پتروشیمی کشور است و لذا انتظار زایش‌های بیشتری در صنعت پتروشیمی از این استان وجود دارد.

مشاور سابق نفت و گاز استانداری فارس همچنین با بیان اینکه دو نوع نگاه در پتروشیمی‌های در حال احداث وجود دارد، افزود: یکی نگاه اقتصادی سرمایه گذاران این صنعت و دیگری خواسته‌های اجتماعی شهرستان‌هاست.

عربی ادامه داد: نگاه استاندار فارس نیز بر این است که پروژه‌ها منافع اقتصادی و اجتماعی را با هم تامین کنند.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که شرکت‌های قدرتمند فرآوری نفت و گاز زیادی در فارس وجود دارد که در اقتصاد استان نقش اساسی دارند، افزود: همچنین کنسرسیوم‌های قوی داریم که توانمندی‌های بالایی دارند.

مشاور سابق نفت و گاز استانداری فارس با بیان اینکه سیاست درستی در وزارت نفت مبنی بر برداشت از مخازن مشترک بین کشورها در حال اجراست، گفت: این در حالی است که مخازنی در فارس وجود دارد که ناگزیز دست نخورده باقی مانده‌اند.

(بازدید 12,970 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx