هر شرکتی که سازنده تجهیز است، باید خودش بهره‌بردار باشد – اختصاصی

چهره های این ویدئو

شرکت‌های سازنده، بهره‌بردار می‌شوند

وزیر نفت در آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره – جاسک  دیگر اهداف اجرای این طرح را واگذاری بهره‌برداری از تلنبه‌ها به شرکت‌های سازنده حداقل برای پنج سال اعلام کرد و گفت: اجرای این کار به این معناست که «بینداز و برو» نیست، یعنی شرکت‌های سازنده باید خودشان بهره‌برداری از پمپ‌ها را انجام دهند و به ازای هر بشکه نفتی که انتقال می‌دهند پول بهره‌برداری می‌گیرند. این برنامه کلی ماست.

وی ادامه داد: براساس این برنامه کلی، بهره‌برداری و تعمیرات با شرکتی باشد که خود سازنده است. این کار در کیفیت ساخت، هزینه‌های بعدی و در دسترس بودن تاسیسات تاثیر دارد. پیش‌تر هم این کار را تا حدودی برای شرکت مپنا و OTC که سازنده توربوکمپرسور بودند اجرا کردیم که موفق هم بود. هم‌اکنون هم باید در ساخت همه ماشین‌های دوار این کار را انجام دهیم.

زنگنه افزود: از این به بعد هم باید بگوییم هر شرکتی که سازنده تجهیز است، باید خودش بهره‌بردار باشد، زیرا تاثیر زیادی در استفاده از قطعات یدکی و تعمیرات آنها دارد، برای ما هم ارزان‌تر تمام می‌شود، زیرا به کارکنان و ساختار ما هم اضافه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این سیاست تاثیری در اشتغال کل ندارد، اما اینکه کارمند دولت باشی با اینکه پول خود را متناسب با نفتی که انتقال می‌دهی دریافت کنی، فرق می‌کند، تصریح کرد: برای واحدهای فعلی‌ هم به دنبال این هستیم که حداقل تعمیرات به‌طور کامل به شرکت‌های فعال‌ در این زمینه واگذار شود، نه اینکه با گرفتن قطعه‌ای خودمان کارها را امانی انجام دهیم.

(بازدید 13,047 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx