در سال رونق تولید باید امید در دل‌های مردم زنده باشد – اختصاصی

چهره های این ویدئو

تاکید وزیر نفت بر حمایت از ساخت داخل

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ساخت کالای داخلی با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: در سال رونق تولید باید امید در دل‌ها زنده باشد و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

 بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، هشتم مهرماه) در آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره – جاسک اظهار کرد: امروز به عبارتی روز آذربایجان و به‌طور ویژه روز تبریز است، هر سه شرکت پمپ‌سازی که امروز با آنها قرارداد امضا می‌شود اهل تبریز هستند و کارخانه‌های آنها در تبریز است و من خوشحال می‌شوم که تبریزی‌ها بیشتر در صنعت نفت کار کنند، زیرا تبریزی‌ها همت بلندی دارند، بسیار سختکوش‌ هستند و در رسیدن به اهدافشان بسیار سرسخت هستند که این برای ما بسیار لازم است تا از این استعداد برای توسعه صنعت نفت استفاده کنیم.

وی افزود: شاید بین تبریز و نفت خیلی ارتباطی نباشد، اما باید صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را به صنعت نفت آورد، البته فعلا باید صنعتگر آن بیاید.

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای امضا شده، گفت: پمپ‌هایی که امروز شاهد امضای قرارداد ساخت آنها هستیم، پمپ‌هایی غول‌آسا هستند که شاید هر پمپ و الکتروموتور آنها نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارد، بنابراین اینها بزرگ‌ترین پمپ‌هایی هستند که در کشور ساخته می‌شوند.

صنعت نفت پیشران اقتصاد است

وزیر نفت همچنین درباره این قرارداد با ارزش حدود ۵۰ میلیون یورو و دلیل حضور خود در امضای این قرارداد گفت: ارزش امضای این قرارداد برای ایران بالای ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود، چند روز پیش هم در دولت بحثی بود درباره مسائل کارخانه‌های اراک که همان جا هم گفتم مشکل اینها را نیز پیش‌تر نفت حل می‌کرد، شما چرا در اراک دنبال حل مشکل آنها می‌گردید، مشکل آنها در نفت است.

وی ادامه داد: نفت که فعال باشد، اراک هم فعال می‌شود، صنعت نفت که فعال باشد صنعتگر تبریز، اصفهان و اهواز هم فعال است. در واقع اینکه نفت پیشران اقتصاد است، تنها در این نیست که نفت را فروخته و ارز آن را به خزانه می‌دهد، خود کارهایی که نفت برای توسعه خود یعنی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش انجام می‌دهد، همه اینها صنعت کشور و پیمانکاران را به جریان می‌اندازد.

وزیر نفت یکی از اهداف اصلی خود برای طراحی قراردادهای EPC-EPD را ایجاد کار برای صنعت و پیمانکاران داخلی و زنده کردن امید دانست و ادامه داد: آنچه برای من در این ایام مهم است، این است که امید در دل‌های مردم زنده باشد. در سال رونق تولید باید امید در دل‌ها باشد و ما می‌توانیم این‌کار را انجام دهیم. ما در طرح راهبردی گوره – جاسک بدون مشکل جلو می‌رویم، یعنی ما یک طرح ۱.۸ میلیارد دلاری را با قدرت جلو می‌بریم.

زنگنه با اشاره به بخش دیگری از این قرارداد که به موجب آن شرکت‌های فولاد اکسین خوزستان و فولاد مبارکه در حال تولید ورق عریض هستند و سرانجام این ورق‌ها به تولید لوله‌های ۴۲ اینچ منتهی می‌شود، افزود: ساخت این ورق‌ها که نسبت به نفت اسیدی و ترش مقاوم هستند، کار بسیار بزرگی است که در کشور در حال انجام است.

 

(بازدید 13,102 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx