به زودی معرفی طرح‌های پتروشیمی در سواحل خزر – اختصاصی

چهره های این ویدئو

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبرداد

برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن صنایع پتروشیمی 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در هاب‌های ماهشهر، عسلویه و دیگر مناطق کشور در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی با تأکید وزیر نفت در سواحل خزر در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان ضمن حفظ مسائل زیست محیطی از پارسال در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برای این مناطق پروژه‌ای تعریف شده است که به دلیل دسترسی به منابع گازی بتواند با خوراک گاز کار کند و با توجه به جمعیت این استان‌ها تکرارپذیر باشد، ادامه داد: طرح مناسبی که برای منطقه اشتغال‌زا باشد تعریف شده است و ان‌شاءالله مهرماه این طرح معرفی می‌شود. سرمایه‌گذار این طرح که به احتمال زیاد در استان گیلان اجرا می‌شود نیز مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه متوازن نیاز به برنامه‌ریزی دارد و یک‌شبه صورت نمی‌گیرد، افزود: توسعه پایدار صنعت پتروشیمی در جهش سوم هدف‌گذاری شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی مانند گذشته به‌راحتی به طرح‌ها مجوز نمی‌دهد، گفت: به طرح‌هایی مجوز داده می‌شود که در زنجیره ارزش صنعت باشد. وظیفه صنعت پتروشیمی تهیه نقشه راه برای توسعه کمی و کیفی صنعت است و این شرکت هم‌اکنون با حساسیت بیشتری در این زمینه حرکت می‌کند و متناسب با توسعه خوراک به توسعه هوشمندانه صنعت می‌پردازد.

افتتاح ۶ طرح تأمین خوراک تا سال ۱۴۰۲

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اشتغال‌زایی دغدغه دولت است، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال این است که سبد اشتغال را متنوع کند و از نیروهای جوان و کارآمد در کنار افراد مجرب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با توسعه باید به موضوع تأمین خوراک نیز توجه شود، ادامه داد: هم‌اکنون ۶ طرح تأمین خوراک صنعت پتروشیمی در حال اجرا وجود دارد که سه طرح آن ان‌جی‌ال است.

محمدی اظهار کرد: این ۶ طرح تأمین خوراک تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهند رسید و ۱۵ میلیون تن خوراک دریافتی صنعت پتروشیمی را افزایش خواهد داد.

(بازدید 13,617 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx