China’s Hengli Group and the largest refinery

دالیان پایتخت هنر چین و بزرگترین مجتمع فناوری کاتالیست جهان

راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در دالیان، چین

A crude oil refinery and petrochemical project by China’s Hengli Group has been put into operation in record time. The complex is the largest and most advanced of its kind in China. It is one of the several projects to revitalize the old industrial bases in the country’s northeast.

گروه هنگلی چین به تازگی مجتمع جدید هیدروژن زدایی با خوراک مخلوط (mixed-feed dehydrogenation plant) خود در دالیان چین را با بهره گیری از فناوری های کاتالیست Catofin شرکت کلارینت (Clariant) و فرآیند Lummus شرکت مک درموت (McDermott) راه اندازی کرد.

بر اساس اعلام شرکت کلارینت در تاریخ 15 اوت، مجتمع جدید، هیدروزن زدایی پروپان (PDH) را با هیدروژن زدایی ایزوبوتان (BDH) ترکیب می کند و قادر به تولید بیش از یک میلیون تن انواع الفین در سال خواهد بود. بدین ترتیب تاسیسات جدید به بزرگترین مجتمع برخوردار از فناوری کاتالیست Catofin در جهان تبدیل می شود.

کاتالیست Catofin یک فناوری هیدروژن زدایی پارافین سبک است که شرایط عملیات ترمودینامیکی بهینه خلاء و دمای پایین تر را برای راکتورها فراهم می کند تا بازدهی بالا محقق شود. فرآیند به کار گرفته شده در این تاسیسات با استفاده از کاتالیست یادشده و مواد اکسید فلز تولیدکنده گرما (metal-oxide heat generating material)، نرخ تبدیل (conversion rate) بالایی را ارائه می کند.

(بازدید 13,468 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx