حس همگرایی و خلاقیت در کودکان

جشنواره ای که شور، خلاقیت و حس همگرایی را در کودکان و نوجوانان بندرماهشهر و شهرک بعثت زنده می کند

گرمای طاقت فرسای تابستانه های استان خوزستان همواره دغدغه خانواده ها بوده است چراکه در کنار تحمل این آب و هوا باید فکری به حال اوقات فراغت فرزندانشان کنند که این عوامل در کنار یکدیگر نیاز به وجود برنامه ای ویژه کودکان و نوجوانان را ملموس تر از همیشه می کند.

شرکت عملیات غیرصنعتی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه فرهنگی و با مشارکت شرکت های پتروشیمی منطقه تابستان امسال  دوازدهمین جشنواره کودک و نوجوان را برپا کرده است، جشنواره ای که پیش از آن چندین ماه برنامه ریزی، رایزنی با مربیان آموزشی و گروه های نمایشی را می طلبد و با نگاهی به بازدیدهای روزانه آن متوجه استقبال چشمگیر کودکان و خانواده های آن ها می شویم.

دوازدهمین جشنواره تابستانه کودک و نوجوان از روز شنبه 29 تیر آغاز شده است و به مدت یک هفته در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهر و فرهنگسرای باقرالعلوم(ع) شهرک بعثت ادامه دارد، جشنواره ای که در دوازدهمین دوره خود با نوآوری و ایده های جدیدی همراه شده است.

متقی سرپرست فرهنگسرای فردوسی شرکت عملیات غیرصنعتی درتشریح جزئیات برگزاری جشنواره امسال می گوید: در فرهنگسرای فردوسی 30 غرفه برپا شده است که هریک از این غرفه ها با موضوعی ویژه خود مانند بازی و خلاقیت، گِل بازی، سفال سازی، سازه ماکارونی، نقاشی، رباتیک، نجوم، شن بازی و …سعی در جلب توجه و مشارکت کودکان دارند.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب در کنار جشنواره خبر داد، نمایشگاهی که عمدتا محصولاتی با موضوع کودک و نوجوان را عرضه می کند.

همچنین حسین نژاد سرپرست فرهنگسرای باقرالعلوم(ع) شهرک بعثت نیز بازدید روزانه از جشنواره کودک و نوجوان را بیش از هزار نفر توصیف کرد و گفت: بازی های ورزشی که همراه با فعالیت بدنی هستند امسال به جشنواره اضافه شده اند که هدف از اضافه شدن این آیتم ها تشویق کودکان و نوجوانان به بازی های پرهیجان وگروهی بوده است.

حسین نژاد ادامه می دهد: بازی های تمرکزی و تعادلی که بصورت گروهی انجام می شود از دیگر مواردی است که امسال به جشنواره کودک و نوجوان اضافه شده است، بازی هایی که نیاز به مشارکت گروهی دارند و کودکان به کمک دوستان یا خانواده خود تلاش می کنند مراحل این بازی را به پایان برسانند.

گفتنی است که دوازدهمین جشنواره کودک و نوجوان از 29 تیر لغایت 4 مرداد ماه در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهرو  فرهنگسرای باقرالعلوم(ع) شهرک بعثت از ساعت 10 الی 12:30 و 18 الی 22:30 برگزار می شود و هر شب بعد از اذان مغرب جُنگ شادی کودکانه نیز برای این جشنواره پیش بینی شده است.

 

(بازدید 13,755 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx