شنبه تاریخی تالار شیشه‌ای چرا مهم است؟ (اختصاصی)

نوری در بازار سرمایه

پتروشیمی نوری رکورددار بورس

گفت‌و‌گوی اختصاصی تلویزیون صنعت‌نفت
با مهندس تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری

پتروشیمی نوری همه رکوردهای بورس را شکست

ثبت رکورد بی‌سابقه در خرید سهام پتروشیمی نوری

رکورد عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری با ثبت بیش از ۵۶۰ هزار کد معاملاتی شکسته شد.

در نخستین ساعات عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در بورس، رکورد خرید سهام این شرکت شکسته شد.

براساس این گزارش، عرضه اولیه پتروشیمی نوری با ۳۱ هزار و ۲۵۰  ریال کشف قیمت شد و به هر کد حداکثر تعداد ۵۳۳ سهم (به اندازه یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان) تخصیص یافت.

طبق این گزارش بیش از ۵۶۲ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند که این مقدار مشارکت در خرید سهام عرضه اولیه، بی‌سابقه بوده است.

۱۰ درصد سهام پتروشیمی نوری در بورس عرضه شد

۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی نوری که معادل ۳۰۰ میلیون سهم است در بازار سرمایه عرضه شد.

تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری روز شنبه، (۲۲ تیرماه) در نشست خبری عرضه سهام این شرکت در بورس تهران با اشاره به تحقق سود این شرکت در سه ماه نخست امسال گفت: سود پیش‌بینی شده پتروشیمی نوری در سال ۹۸ معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سه ماه نخست امسال بیش از صددرصد سود پیش‌بینی شده برای این مدت محقق شده است.

وی درباره عرضه سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار سرمایه گفت: امروز ۱۰ درصد سهام این شرکت که معادل ۳۰۰ میلیون سهم است در بورس آغاز شد. بر این اساس سقف نرخ پیش‌بینی شده برای هر سهم معادل ۳۱۲۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اشاره به اینکه این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پتروشیمی آروماتیک در ایران و جهان است، بیان کرد: سود این شرکت پارسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان معادل ۸ تا ۹ درصد حاشیه سود بوده است.

صانعی اضافه کرد: هم‌اکنون تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن پارازایلین، ۴۳۰ هزار تن بنزن و همچنین ۱۰۰ هزار تن ارتوزایلن به صورت سالانه در دستور کار قرار دارد. همچنین ۴.۵ میلیون تن میعانات گازی مورد نیاز خوراک نیز از طریق ۱۳ پالایشگاه تامین می‌شود.

وی به عملکرد فروش پتروشیمی نوری در سال ۹۷  اشاره کرد و گفت: پارسال حدود ۵۹ درصد تولیدات این شرکت صادر شد، ۳۹ درصد تولیدات مربوط به فروش بین‌مجتمعی اختصاص یافت و ۵ درصد نیز در قالب بورس کالا عرضه شد. بر این اساس مجموع صادرات پتروشیمی نوری در سال ۹۷ معادل ۲ میلیون تن و فروش داخلی نیز برابر با یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری به مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه اشاره کرد و توضیح داد: انجام پروژه ارتقای تولید پارازایلین، افتتاح و بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک و پذیرش در بازار سرمایه از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت به شمار می‌آید.

صانعی به بعضی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای مصوب پتروشیمی نوری اشاره کرد و افزود: ارتقای واحد تولید پارازایلین، شیرین‌سازی ترکیبات سنگین، جداسازی نرمال پارافین در ترکیبات سنگین و شیرین‌سازی گاز مشعل که هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد از جمله طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری است.

گفت‌و‌گوی اختصاصی تلویزیون صنعت‌نفت
با جواد عشقی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد

(بازدید 14,190 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx