آخرین اخبار صنعت نفت (4 تیر ۱۳۹۸) – اختصاصی

خبرهای مهم صنعت نفت را
به طور اختصاصی از پترولیوم تی وی پیگیری کنید

تولید فرآورده‌های نفتی یورو ۴ و ۵ به بهبود محیط‌زیست کمک کرد

دکتر حسن روحانی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی یورو۴ و۵ و بهبود شرایط زیست‎محیطی تلاش‎های خوبی کرده است.

رئیس‌جمهور افزود: در شرایطی که بنزین پتروشیمی و گازوییل، شرایط بدی از لحاظ محیط‌زیستی برای مردم به‌وجود آورده بود، دولت در زمینه تولید فرآورده‌های یورو۴ و۵ تلاش‌های خوبی انجام داد و امروز با دسترسی مردم به این فرآورده‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در زمینه بهبود سلامت به انجام رسیده است.

وی گفت: در دولت یازدهم تا چند سال در تحریم و چند سال در فشار کاهش قیمت نفت قرار داشتیم، به گونه‌ای که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار رسید، اما دولت به گونه‌ای تلاش کرد که مردم کاهش درآمدها تا یک چهارم را احساس نکنند.

گازرسانی به آلاشت فراتر از یک واقعه عمرانی است

سیدعلی ادیانی، نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به شهر آلاشت و روستاهای همجوارگفت: گازرسانی به آلاشت فراتر از یک واقعه عمرانی است که مُبَیَن مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این طرح در زمستان سال ۹۰ در مقابل چشمان مردم سوادکوه کلید خورد اما متوقف شد و اکنون از دولت یازدهم و دوازدهم سپاسگزاریم که طرح را به سرانجام رساند. اگر مشکلی پیش نمی‌آمد بر دستان مسئولان و خدمتگزاران بوسه می‌زدم.

۶ هزار خانوار در مازندران از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت:  با تکمیل گازرسانی به سراسر استان مازندران ۶ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: تا پایان امسال ۵۳ روستای منطقه آلاشت با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان گازرسانی خواهد شد.

قیمت نفت همچنان شکننده است

راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول گفت: قیمت نفت همچنان شکننده است، زیرا میان ابهام‌ها در عرضه و تقاضای نفت، به دلیل جو سیاسی خاورمیانه و اختلاف تجاری آمریکا – چین، گیر افتاده است.

هاردی اظهار کرد: فکر می‌کنم به احتمال بیشتر، یک غافلگیری سیاسی و نه دورنمای کلی اقتصادی، ممکن است ما را از مسیر خارج کند.

فکر می‌کنم قیمت نفت در میانه نگرانی‌های عرضه و نگرانی‌های تقاضا، با خود درگیر است.

راه‎اندازی سامانه جامع گمرکی EPL در پارس‌جنوبی

سید محمد مهدی مهدوی، مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از راه‎اندازی سامانه جامع گمرکی EPL در منطقه پارس‌جنوبی خبر داد و بر ضرورت شفافیت فرآیندهای صادرات و واردات در سازمان منطقه ویژه تاکید کرد.

اتصال بالغ بر ۳۰ هزار شهر و روستا به شبکه گاز

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۱۴۷ شهر و نزدیک به ۲۹ هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت:  از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون ۱۷۲ شهر، ۱۴ هزار و ۵۷۰ روستا، ۱۷ نیروگاه و بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز کشور متصل شدند.

ظرفیت روزانه پالایش نفت خام و میعانات گازی به ۲.۴ میلیون بشکه می‌رسد

علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برنامه‎ریزی برای افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی کشور به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان امسال خبر داد و گفت:  از خرداد ماه امسال، میانگین این شاخص به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۸۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی که تحریم‌های یکجانبه آمریکا می‌توانست مانع ورود آن به بازارهای جهانی شود، در داخل کشور پالایش و به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شده است.

اخبار کوتاه:

  • شرکت پتروشیمی جم و سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

  • تعمیر نفتکش‌های غول‌پیکر شرکت ملی نفتکش ایران در یاردهای تعمیراتی داخلی برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران همسو با حمایت از رونق تولید داخلی عملیاتی شد.

  • حمایت جمهوری آذربایجان از تمدید توافق کاهش تولید نفت

  • پرویز شهبازف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت حمایت می‌کند و افزود: فکر می‌کنم آن چهارچوب، تصمیم‌ها و توافق‌ها درباره تولید که در پایان سال گذشته میلادی برای نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی اتخاذ شد باید ادامه یابد.

  • الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: ابهام درباره تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی، از جمله پیامدهای تحریم‌های آمریکا، تأثیری عمده بر تصمیم روسیه برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت خواهد داشت.

(بازدید 14,427 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx