ارزش‌های تاریخی تهران در کوچه فیات نمایان شد – اختصاصی

افتتاح اولین موزه پمپ‌بنزین تهران

جایگاه سوخت شماره ۶ یا همان پمپ بنزین دروازه دولت در سال ۱۳۱۷ خریداری و در سال ۱۳۱۹ توسط شرکت نفت ایران و انگلیس جهت توزیع فرآورده‌های نفتی همچون نفت سفید و بنزین راه‌اندازی شد.

این جایگاه تا دهه ۷۰  فعال بود و پس از آن به‌دلیل عبور مترو از زیر آن فعالیت‌اش متوقف و سال‌ها در اختیار بخش خدمات شهری شهرداری قرار گرفت و وضعیت مناسبی نداشت. بخش موزه‌های وزارت نفت از سال ۹۶ با بازپس‌گیری این بنا نسبت به مرمت و تبدیل آن به موزه اقدام کرد.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در در مراسم افتتاحیه این موزه گفت: امروز یکی از ارزش‌های شهر تهران برای بازدید عموم باز شد و ما خوشحالیم که این بار برخلاف معمول یک دستگاه متولی این کار را انجام داده است.

شهردار تهران با اشاره به ارزش‌های شهر گفت: اگر از مردم بپرسید که ارزش‌های یک شهر چیست شاید از مال‌ها، مراکز تجاری یا برج‌های بلند نام ببرند این‌ها احتیاجات شهر است اما ارزش‌های شهر در واقع تعداد صفحات شناسنامه شهر است. بناهایی هستند که تاریخ و سیر تحولات شهر را به نمایش می‌گذارند و این پمپ بنزین یکی از این بناهاست. متاسفانه اولین پمپ بنزین تهران در دوره‌های گذشته تخریب شده است و اکنون از ۱۰ جایگاه آن نسل تنها دو جایگاه باقی مانده است.

او همچنین از ساماندهی کارخانه سیمان خبر داد و گفت: قرار است این کارخانه نیز با همچین نگاهی مرمت و ساماندهی شود. کوچه فیات با حضور این موزه، موزه عروسک و خانه شهید تندگویان در یک محله تاریخی در بخش شمال حصار ناصری قرار دارد که می‌تواند ارزش‌های تاریخی شهر را نمایان کند.

شهردار تهران همچنین گفت: کاری ندارد که با شهر فروشی و صدور مجوزهای غیرقابل دفاع درآمدهای شهری را بالا ببریم اما ما دنبال آرامش مردم و تغییر شهر هستیم.

(بازدید 14,363 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx