آمادگی بیشتر در بحران‌های احتمالی بعدی – اختصاصی

گفت و گوی اختصاصی تلویزیون صنعت نفت با حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
در مراسم تقدیر از مدیران مناطق عملیات انتقال گاز در بحران سیل اخیر

معاون وزیر نفت در امور گاز:

تشویق و توجه به کارکنان

در شرکت ملی گاز ایران، ایمان، اعتماد و اعتقاد حاکم است، ضمن آن که هدف برای نیروی انسانی این شرکت کاملاً مشخص و روشن است؛ چراکه می‌داند کاری که انجام می‌دهد بسیار ارزنده است و نتیجه آن به آحاد مردم بازمی‌گردد.

حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم تقدیر از مدیران مناطق عملیات انتقال گاز در بحران سیل اخیر که روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه در سالن شهید رجایی ستاد و با حضور سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران و مدیران و دست اندرکاران مناطق ده‌گانه عملیات انتقال گاز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: امیدوارم کارها، دستاوردها و تجاربي که این همکاران در بحران سیل پیش‌آمده به دست آوردند، مغفول نماند و به صورت دستورالعمل و مستندات و به منظور مشخص شدن نقاط قوت و آمادگی بیشتر در بحران‌های بعدی، به دست همه برسد.

درس‌آموزی از سیل

وی ادامه داد: به رغم آن که امسال متأسفانه با سیل آغاز شد، ولی خوشبختانه مجموعه شرکت ملی گاز ایران از باب حضور به‌موقع و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در بخش‌های انتقال و شرکت‌های گاز استانی نمره خیلی خوبی کسب کرد که از این نظر از همه همکاران و دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که تصورم این است که درس‌آموزی از سیل به خوبی درحال انجام است، گفت: اکنون مشخص می‌شود که چرا شرکت ملی گاز ایران در نقطه‌ای ایستاده که همه از آن تعریف می‌کنند؛ چون همیشه تلاش کرده تا با نیروی انسانی فعال خود در یک نقطه نمانده و با استفاده از دانش و تجربیات خود در بخش‌های مختلف، آن را اثربخش کند.

بازی را به دست بازیگران بسپاریم

تربتی در ادامه تصریح کرد: همکاران ما می‌دانستند که در جریان سیل اخیر، زودتر وصل شدن گاز یعنی آرامش بیشتر را به مردم هدیه دادن و ما این افتخار را داریم که بانی این خدمت‌رسانی به مردم باشیم؛ چراکه آن‌ها ولی‌نعمتان ما هستند، ضمن آن که باید بتوانیم این درس‌آموزی‌ها را به دانش و اندوخته تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بيان این که به باور من، وظایف مدیران در هر سازمان، آن است که قواعد بازی را مشخص کرده، عرصه آن را فراهم کنند و در نهایت، بازی را به دست بازیگران که همان کارمندان هستند، بسپارند، گفت: این نوع بازی کردن و نقش آفريني به همکاران اجازه و امکان می‌دهد تا شور و حماسه ای همچون کاری که در سیل اخیر کردند، بیافرینند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با گازرسانی، آرامش خانواده‌ها را در سیل اخیر حفظ کردیم و این افتخار را داریم که همگی در شرکت ملی گاز ایران خدمت‌رسان مردم باشیم؛ ما در شرکت گاز نیروی رسمی و قراردادی و پیمانی و … نداریم؛ چراکه تمامی کارکنان فارغ از نوع قرارداد با هم کار می‌کنند. وقتی هدف یکی باشد یعنی خدمت‌رسانی به مردم و در نتيجه، بقیه مسایل اهمیت کمتری می‌یابد.

وی ادامه داد: به هرحال، کارکنان شرکت ملی گاز ایران در تمامی بخش‌ها، تلاش کردند تا شرایطی بهتر به همراه آرامشی پایدار را برای مردم به ارمغان آورند، به عنوان مثال در بخش تولید و پالایش با فرآورش بهتر و در بخش انتقال با انتقال درست، به‌موقع و صحیح گاز طبیعی به اين مهم نائل آمدند.

خدمت‌ رسان بسیار خوب

تربتی با بیان این که این کارها شرکت گاز را سربلندتر کرد، اظهار داشت: از همین رو، بار دیگر رییس‌جمهوری در جلسات متعدد از گاز و شرکت ملی گاز ایران صحبت کرد و این شرکت را خدمت‌ رسان بسیار خوبی برای مردم توصیف کرد.

وی ادامه داد: به هر روی یادمان باشد که تشویق و توجه به کارکنان باعث می‌شود تا آن‌ها کار را درست‌تر انجام دهند. این تشویق‌ها برای اثبات این نکته است که به مجموعه خود بگویید شرکت ملی گاز ایران می‌داند شما چه هستید و چه می‌کنید و آن‌ها باید مهم بودن را با گوشت و پوست خود لمس کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان خاطرنشان کرد: ما باید برای افراد به‌عنوان انسان، ارزش قائل شویم. اگر فارغ از مسئولیت هاي خود، مقام انسانی را ارج ننهیم، نمی‌توانیم امیدوار به انجام درست کارها باشیم، این که در این شرکت، کارمند قراردادی، پیمان‌کاری و … نداریم، افتخاری است که در روح شرکت ملی گاز ایران حاکم شده است. این سختی‌ها ارزش دارد و همه ما افتخار می‌کنیم که کارمند شرکت ملی گاز ایران هستیم.

(بازدید 14,283 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx