اخبار صنعت نفت – 29 اردیبهشت

استیضاح وزیر نفت کلید خورد

جمعی از نماینده امروز با تدوین طرحی، خواستار استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت شدند.
این طرح استیضاح در 7 بند تدوین شده است.

پرونده خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه به قوه قضاییه ارجاع شد

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده تحقیق و تفحص پالایشگاه کرمانشاه برای تسریع در روند رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.
سید قاسم جاسمی یادآور شد: برای رسیدن به یک نتیجه مشخص در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، این موضوع را بر اساس ماده 232 در کمیسیون انرژی مطرح کردیم و در آن کمیسیون تخلفات واگذاری، محرز و اعلام شد.

نفت برنت، 90 دلاری می شود

یک بانک آمریکایی اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت بالاست و مقررات جدید زیست محیطی ممکن است قیمت شاخص نفت خام برنت را به ۹۰ دلار برای هر بشکه برساند.
این بانک آمریکایی اعلام کرد که پایان جنگ تجاری میان آمریکا و چین می‌تواند سبب کاهش ارزش دلار و افزایش رشد اقتصاد جهانی شود و این مسئله در کنار تغییر مقررات سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره کیفیت سوخت کشتی‌ها، می‌تواند قیمت شاخص نفت خام برنت را به ۹۰ دلار برای هر بشکه برساند.

ضرورت شتاب‌ در روند تکمیل طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم شتاب در ساخت طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی تأکید کرد.
بهزاد محمدی، ضمن تاکید بر لزوم شتاب در ساخت طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی، گفت: این شرکت در مسیر شناسایی و برطرف کردن موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها حداکثر همکاری و پیگیری را انجام خواهد داد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: بی‌تردید می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و همدلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق جهش دوم صنعت پیشرو پتروشیمی را با راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.

هفت طرح عمرانی که پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مردم شهرستان ماهشهر اهدا کرده‌اند با حضور استاندار خوزستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
سیدامید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این باره گفت: برای این طرح‌ها در مجموع ۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تخصیص داده شده که افزون بر آن، شرکت پتروشیمی مارون به صورت جداگانه ۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال را برای ساخت و توسعه مدرسه در شهر ماهشهر اختصاص داده است.

و اما چند خبر کوتاه؛

عباس اسدروز، مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در آینده نزدیک امکان صادرات یک میلیون بشکه از پایانه جاسک فراهم می‌شود.

سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات در نشست جده گفت: تلاش‌های اوپک و هم پیمانانش برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضای جهانی نفت کامل نشده زیرا ذخایر نفت همچنان در حال افزایش است.

اسمعیل قنبری با حکم وزیر نفت، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد.

با صدور حکمی از سوی علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجتبی فرمهینی فراهانی به عنوان رئیس جدید حراست این شرکت منصوب شد.

20 میلیون بشکه نفت از میدان مشترک آذر استخراج شد.

تعمیرات اساسی ۴ سکوی تولیدی پارس جنوبی پایان یافت.

بورس انرژی ایران، امروز میزبان عرضه متنوع فرآورده‌های پالایشگاهی و پتروشیمی بود.

رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه در بحرانی‌ترین شرایط تحریم هیچ‌وقت صادرات نفت ایران صفر نشده است، گفت: توافقنامه‌های بلند مدت با 5 مشتری سنتی ایران به قوت خود باقی است و طرفین تلاش می‌کنند در چارچوب آن عمل کنند.

(بازدید 14,053 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx