صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود/بخش خبری

صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه) در نطق پیش از دستور؛ با بیان اینکه به‌ظاهر دیدگاه بی‌منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به نظر می‌رسد به جای سیاست‌ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند، گفت: توقف صادرات نفت ایران تحقق پیدا نخواهد کرد.

در خبری دیگر از خانه ملت، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه غیرعلنی امروز با موضوع بنزین خبر داد و گفت: سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین فعلا متوقف و قرار شد که برای یافتن راهکار با دولت رایزنی شود.
بهروز نعمتی تاکید کرد: در مورد بنزین بین مجلس و دولت مشترکا جلساتی برگزار می شود ولی در کل این موضوع متوقف است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از بهره‌برداری ۷ طرح این شرکت در دو سال آینده خبر داد.
جعفر ربیعی درباره پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این پروژه سه ساله است که از امسال آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد. در طول انجام این پروژه، هر سال بخشی از مشعل‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب خاموش می‌شوند.
او، حجم گازی را که در پروژه فلرینگ جمع‌آوری خواهد شد، حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب عنوان و اظهار کرد: تجهیزات و امکانات جمع‌آوری و انتقال گازهای همراه نفت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس احداث و توسط پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس پالایش می‌شود و سرانجام به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مانند گچساران و بندرامام استفاده خواهد شد.

حضور رایزنان اقتصادی 4 کشور در منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در نشست با رایزنان اقتصادی چهار کشور بلژیک، ژاپن، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان گفت: همکاری با ایران به نفع اقتصاد دنیا و تجارت جهانی است.
سیدپیروز موسوی تاکید کرد: این منطقه به‌دلیل حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و درآمد حاصل از آن به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود و ذخایر گاز آن به تنهایی؛ 8 درصد از کل ذخایر گازی جهان است.
به گفته او، وجود ۲۴ فاز پالایشگاهی، ۳۰ طرح پتروشیمی، دو منطقه تخصصی و ویژه در پارسیان و لامرد، ظرفیت بسیار بزرگی پیش روی سرمایه‌گذاران است و بی‌شک همکاری در این زمینه می‌تواند تامین انرژی را تضمین کند.

سرپرست شرکت مهندسی و توسعه گاز از اجرای ۵۸۰ کیلومتر خط انتقال گاز در سال ۹۸ و اجرای ۴۱۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا افق ۱۴۰۴ خبر داد.
بهرام صلواتی گفت: سال ۹۷ سالی پرکار برای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بود و این شرکت به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران تاثیر زیادی بر اشتغال‌زایی و ایجاد رفاه برای مردم داشته است.
او یادآور شد: این شرکت موفق به اجرای پروژه‌های انتقال گاز اتان، کهنوج – جیرفت، انتقال خط گاز تقویتی کاشمر، افتتاح بخشی از خط نهم سراسری گاز و خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان شد که مجموع این خطوط ۷۳۷ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران نیز از قابلیت اطمینان 100 درصدی انتقال گاز در دی‌ماه سال گذشته خبر داد.
سعید توکلی اعلام کرد: هم‌اکنون میزان خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز به رقمی بالغ بر ۳۶ هزار و ۸۲۹ کیلومتر رسیده و با بهره‌گیری از ۸۲ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۵۰ مرکز بهره‌برداری، پارسال ۲۴۰ میلیارد مترمکعب گاز در شبکه انتقال یافت.
به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، انتقال روزانه ۷۶۱ میلیون مترمکعب گاز در دی‌ماه سال گذشته به عنوان رکوردی جدید در کارنامه صنعت گاز کشور ثبت شد.
توکلی گفت: اجرای دو دوره آموزشی بین‌المللی برای کارکنان وزارت نیروی کشور عراق از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط سوی شرکت انتقال گاز ایران است.

دو انتصاب در شرکت ملی نفت ایران؛

مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی، ابراهیم علوی طالقانی را به عنوان مدیر پژوهش و فناوری این شرکت منصوب کرد.
طالقانی پیش از این به عنوان سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار بوده است.
در حکمی دیگر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی را به عنوان معاون مدیرعامل در امور تولید منصوب این شرکت کرد.
علیخانی نیز پیش از این به عنوان سرپرست معاونت تولید مدیرعامل مشغول به کار بوده است.

چند خبر از دنیای ورزش؛

وزنه بردار مناطق نفت خيزجنوب، نايب قهرمان آسيا شد

سيد ايوب موسوي، وزنه بردار شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب با ثبت رکورد 373 کيلوگرم، عنوان نايب قهرماني مسابقات وزنه برداري بزرگسالان آسيا در کشور چين را به خود اختصاص داد.
در مسابقات وزنه برداري بزرگسالان آسيا، سيد ايوب موسوي در وزن 96 کيلوگرم براي تيم ملي کشورمان روي تخته رفت تا در مجموع با ثبت رکورد 373 کيلوگرم مدال نقره را از آن خود کند.

قهرمانی نفت آبادان قهرمان در لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران

لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران که از نیمه دوم امسال با حضور 9 تیم آغاز شده بود و مرحله پلی آف آن در روزهای ابتدایی سال 98 پیگیری شد، به ایستگاه پایانی رسید و تیم پالایش نفت آبادان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
دو تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان پس از راهیابی به فینال لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران، برای قهرمانی در 4 دیدار در گرگان و آبادان به مصاف هم رفتند که این پالایش نفتی ها بودند در مجموع با نتیجه 3 بر 1 تیم گرگانی را شکست دادند و نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر به ثبت رساندند.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بانوان نیز امروز با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد که مدعیان موفق شدند حریفانشان را شکست دهند.
در این مسابقات، پارس جنوبی؛ 3 بر 2 سپیدار قائم‌شهر را از پیش رو برداشت.

(بازدید 14,398 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx