بهای حقیقی نفت

 
 
 
 
 
 
 
 

نفت تولید شده از این طریق گاز گلخانه ای بیشتری نسبت به هر نفت تولید شده ی دیگری انتشار می دهد. این یکی از دلایلی است که آن کثیف ترین نفت دنیا نامیده شده است. آن همچنین یکی از دلایل رشد بزرگترین و سریعترین تنها منبع کربن در کانادا می باشد، و آن همچنین دلیل آن است که حالا کانادا سومین کشور در تولید کربن سرانه می باشد. تالابهای پس آب معدنکاری سمی ترین آبگیرهای روی زمین هستند. نفت شن — یا ترجیحا باید بگویم قیر شن — نفت شن لغتی است که توسط “ارتباطات عمومی” خلق شده که خوب شرکتهای نفتی نمی خواهند ترویجش کنند چیزیکه شبیه به یک قیر چسبناک به نظر می رسد – شبیه به ماده‌ای که کثیف ترین نفت دنیا محسوب می شود. بنابراین آنها تصمیم گرفتند که آن را نفت شن بنامند. قیر شنها در روند تولید نسبت به سایر نفتها آب بیشتری مصرف می کنند، سه تا پنج بشکه ی آب گرفته می شود، آلوده شده و سپس به تالاب پس آب معدن کاری بر می گردد، بزرگترین آبگیر سمی روی کره ی خاک.

خوب “گریت بیر رین فارست” – جنگل انبوه خرس بزرگ – درست آن طرف است تپه ی آنجا، به فاصله ی چند مایل دورتر از اینجا ها جنگلهای شمالی خشک با درختانی ١٠٠ ساله، شاید به اندازه ی ١٠ اینچ آن طرف تر، طولی نمی کشد که ما در جنگلهای انبوه معتدل ساحلی خواهیم بود، باران – خیس خورده، درختانی ١,٠٠٠ ساله، ٢٠ فوت آن طرف تر، یک اکوسیستم کاملا متفاوت. و “گریت بیر رین فارست” رفته رفته به عنوان بزرگترین اکوسیستم جنگل انبوه معتدل ساحلی در دنیا در نظر گرفته می شود. برخی از بزرگترین جوامع متراکم، بعضی از به یادماندنی ترین و در معرض خطرترین گونه های روی کره ی خاک، و اما یک پیشنهاد وجود دارد، البته، جهت ساخت یک خط لوله برای بردن تانکرهای عظیم، ١٠ برابر اندازه ی “اکسون والدز”، از میان بعضی از مشکل ترین آبهای کشتیرانی در دنیا، جاییکه درست چند سال پیش، یک قایق استان “بریتیش کلمبیا” به گل نشست. زمانیکه یکی از این تانکرهای قیر شن، کثیف ترین نفت را حمل می کند، ١٠ مرتبه بزرگتر از “اکسون والدز”، سرانجام به تخته سنگی برخورد می کند و سرنگون می شود، و ما یکی از بدترین فجایع اکولوژیکی را خواهیم داشت که تا به حال در کره زمین سابقه نداشته.

من آرزو می کنم که تمام شما، اگر شما تکان خورده باشید با این سخنرانی ملحق شوید به انجمن بین المللی در حال توسعه جهت رسیدن به اینکه کانادا به مسولیتهای خود عمل نماید، جهت متقاعد نمودن کانادا به بازگشت به قهرمان بودن در تغییرات آب و هوا به جای تبه کار بودن در تغییرات آب و هوا، و برای نه گفتن به قیر شنها، و بله گقتن به یک انرژی پاک برای آینده ی همه. از شما بسیار سپاسگزارم.

(بازدید 15,585 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx