بزرگترین طرح تأمین خوراک صنعت پتروشیمی

تلویزیون صنعت نفت تقدیم می کند

اَبَر پروژه پالایشگاه گاز بید بلند ۲ به ایستگاه افتتاح رسید

ابرطرح بیدبلند۲ همزمان با نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، به‌زودی انقلاب بزرگی را در صنعت پالایش گاز کشور رقم می‌زند؛ پالایشگاهی که از جنبه‌های محیط زیستی، اقتصادی و حتی سیاسی برای ایران در منطقه و جهان، مهم و ارزشمند است.

بید بلند خلیج فارس یکی از بی‌نظیرترین مگاپروژه‌های کشور است که بخش چشمگیری از گازهایی که تا پیش از این در مشعل‌ها سوزانده یا بعضا در چاه‌های نفت تزریق می‌شد را تصفیه و از هدررفت آنها جلوگیری می‌کند، به‌طوری که با اتان حاصل از تصفیه این گازها و استفاده از آن به‌عنوان خوراک در واحدهای پتروشیمی، محصولات با ارزش افزوده‌ای تولید می‌شود که برای کشور سالانه میلیون‌ها دلار ارزش ایجاد می‌کند.

هدف از اجرای طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، افزایش درآمد مالی و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی، افزایش گاز شیرین تولیدشده، کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی، تولید پروپان و بوتان و میعانات گازی و همچنین اشتغال‌زایی در منطقه است.

ساخت این پالایشگاه عظیم گازی از سوی وزیر نفت پیشنهاد شده بود که پس از انجام کارشناسی‌های فنی و اقتصادی، مجوز ساخت این پروژه ملی از سوی شورای عالی اقتصاد در سال ۱۳۸۳ مصوب و صادر شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز، طرح بیدبلند۲ را طرحی زنده، پویا و ارزشمند معرفی و تصریح کرده است: مجموعه فعال شاغل در بید بلند، مدیریت ارشد و نیز هلدینگ خلیج فارس با همکاری و تعامل و با کیفیتی مناسب این طرح ملی را درآستانه تکمیل قرار داده‌اند که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته بهزاد محمدی، بید بلند۲ یکی از پروژه‌های مهم صنعت نفت و گاز کشور به شمار می‌رود که درحوزه بالادست از چهار واحد NGL خوراک دریافت می‌کند که این وجه تمایز این پالایشگاه گازی با پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

(بازدید 66 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx