جدایی اقتصاد کشور از صادرات نفت خام؛ از نتایج تحریم

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در بخشی از بیاناتشان به مناسبت عید سعید قربان فرمودند:

به نظر من یکی از چیزهایی که بسیار قابل توجه است در دوران تحریم، تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت است. این خیلی کار سختی است، بنده هم سالها بود این را مدام در دولتهای مختلف تذکّر میدادم، خیلی پیش نمیرفت [امّا] الان به طور طبیعی این جور شده است. نفت ما را خب کمتر میخرند یا خیلی کم میخرند؛ یعنی همه‌ی مشتری‌های قبلی ما ‌به مقدار کافی نفت نمیبرند. این موجب شده که ارتباط اقتصاد کشور با نفت که بسیار ارتباط مضر و زیان‌باری بود، کم بشود و ان‌شاء‌اللّه این یک تمرینی است که ما بتوانیم این [کار] را بعداً ادامه بدهیم.

سهم اثرگذار بخش پایین‌دستی پتروشیمی در اقتصاد

بهزاد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم چندی پیش با تأکید بر اهمیت و حساسیت این واحد در ارتباط بین مجتمع‌های پتروشیمی و بخش‌های پایین‌دستی صنعت گفت: مدیریت و کارکنان دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی با تلاش صادقانه و مستمر همواره یکی از پرکارترین و مهم‌ترین واحدهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.

در این باره نماینده کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی و صنایع وابسته به آن، خط مقدم جنگ اقتصادی به شمار می‌آیند، این صنعت نخستین زنجیره پس از نفت است، همچنین یکی از مبانی اساسی توسعه کشور ایجاد صنایع پتروشیمی است که افزون بر جلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دست را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

(بازدید 2,758 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx