سال طلایی برای صنعت پتروشیمی (پترو جت)-اختصاصی

رشد ۲برابری تولید محصولات پتروشیمی در ۷سال

رئیس‌جمهوری در نشستی که در شامگاه روز گذشته با فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور داشت، آنها را سربازان مقدم جبهه اقتصادی کشور خواند.

دکتر حسن روحانی با تأکید بر اینکه زنجیره تولید بخش پتروشیمی در روند تولید محصول تا مصرف نهایی باید کامل باشد، تأکید کرد: در این صنعت از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم که رشد ۲ برابری تولید محصولات پتروشیمی در هفت سال گذشته همچنین در سال جهش تولید، تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه با افتتاح طرح‌های هفده‌گانه صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۳۹۹، حدود ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود، گفت: ۱۴ میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در صنعت پتروشیمی و هشت میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال ۱۴۰۴ به نتیجه می‌رسد، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

۱۳۹۹ ؛ سال طلایی صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران هم امسال را سال طلایی صنعت پتروشیمی و سال تکرار نشدنی در تاریخ این صنعت خوانده و افزوده است: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ طرح با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون تن در صنعت پتروشیمی به بهره برداری رسید و از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰، تولیدی شدن ۱۷ طرح با ظرفیت حدود ۲۵ میلیون تن را شاهد هستیم که مصداق واقعی جهش در صنعت پتروشیمی است.

 

بهزاد محمدی چندی پیش درباره  بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی در سال ۱۳۹۹ یادآور شد: مجتمع پتروشیمی میاندوآب از سری طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در هفته‌های پیش افتتاح شد و هم‌اکنون ۱۶ طرح دیگر در برنامه بهره‌برداری قرار دارد که غالب این طرح‌ها در سال‌جاری و سه یا چهار طرح دیگر نیز به‌علت تأخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، احتمالا در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و به این ترتیب ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران به ۹۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

(بازدید 2,760 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx