ضعف تکنولوژیک

تلویزیون نفت بررسی می کند

باید نسبت به ضریب بازیافت حساسیت ایجاد شود

با ضریب بازیافت فعلی در میدان آزادگان جنوبی، از مجموع حدود ۲۷ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجای این‌ میدان، تنها یک‌ونیم‌میلیارد بشکه قابل برداشت است؛ یعنی ۲۵.۵ میلیارد بشکه بدون استفاده می‌ماند. این‌ ناشی از ضعف تکنولوژیک است. باید حساسیتی که در کشور نسبت به میادین‌ مشترک وجود دارد، نسبت به ضریب بازیافت هم ایجاد شود

وزیر نفت در آیین امضای قرارداد تکمیل میدان آزادگان جنوبی:

علاقه ویژه‌ای به هیچ کشور خارجی ندارم؛ تنها منافع ملی مهم است

وزیر نفت با بیان اینکه به هیچ کشور خارجی علاقه‌ای ویژه‌ ندارم و اگر با فردی صحبت می‌کنم برای عزت و منافع ملت ایران است، تأکید کرد: ما مقتدر و محکم برای سربلندی ملت‌مان و ایران عزیزمان ایستادیم.

بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۳۰ تیرماه) در آیین امضای قرارداد تکمیل میدان آزادگان جنوبی اظهار کرد: من خدمتگزار ملت ایران هستم. من در این خاک به دنیا آمدم، پدرانم در این خاک به دنیا آمدند و در این خاک دفن شدند، امیدوارم خودم در این خاک با عزت دفن شوم.

وی با بیان اینکه آنچه برایم مهم است فقط و فقط سربلندی و بزرگی ملت ایران است و تلاش برای اینکه در این شرایط سخت بتوانیم کاری کنیم که کمتر به مردم فشار وارد شود، تصریح کرد: وظیفه‌ ما این است در این شرایط سخت، تحت سخت‌ترین فشارها عمل کنیم و کوتاه نیایم.

وزیر نفت به امضای قرارداد میدان مشترک آزادگان اشاره کرد و با بیان اینکه افزایش بازیافت نفت در این میدان فوق‌العاده مهم و حیاتی است، تصریح کرد: این قرارداد با یکی از نمادهای فناوری ملی یعنی شرکت پتروپارس امضا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدوده غرب کارون (سوسنگرد، دشت آزادگان، هویزه، شط علی، هورالعظیم) میدان رزم برادران و فرزندان بزرگ ملت ایران بود و خاطره انگیز است، افزود: وقتی در سال ۶۲ پل موقت شناور برای تلاقی با جزایر مجنون احداث می‌شد، بنده وزیر جهاد بودم. خون‌های پاک فرزندان این کشور در این زمین برای حفظ شرف، استقلال، سربلندی و آزادی ملت ریخته شد. آن زمان فکر نمی‌کردم این منطقه مهم‌ترین میدان فعالیت برای توسعه نفت باشد.

زنگنه تصریح کرد: اکنون ما جا پای شهدا قدم می‌گذاریم. اینکه گفتند در این منطقه با وضو قدم بگذارید حرف قابل تأملی است. جای جای اینجا خون شهیدان ریخته شده است و حاکمیت امروز در نقطه مرزی برکت این خون‌هاست، با اقتدار کارمان را انجام می‌دهیم

(بازدید 1,640 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx