بوی تمدید توافق می آید

احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس تا پایان ۲۰۲۲

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی پادشاهی عربی سعودی با تاکید بر اینکه بازارهای نفتی هنوز از تونل کرونا خارج نشده‌اند، گفت که توافق کاهش تولید شاید تا دو سال تمدید شود.

وزیر انرژی سعودی در گفتگو با العربیه گفت: «هنوز کارهایی پیش رو داریم که انجام آنها زمانبر خواهد بود… به عنوان بخشی از سازوکار بهبود [بازارهای نفتی]، تصمیم گرفتیم که شورای نظارت بر بازار نفت جلسات ماهیانه داشته باشد.»

او در ادامه افزود: «توافق [کاهش تولید نفت] تا آوریل 2020 ادامه خواهد یافت. توافق شده که در ماه دسامبر نشستی برگزار شود و درباره تمدید توافق تا 2022 گفتگو شود.

شاهزاده عبدالعزیز گفت که پس از نشست اوپک پلاس در 6 مارس 2020 و عدم حصول توافق در آن نشست احساس ناراحتی کرده است.

او در این باره توضیح داد: «خسته شدیم که همیشه ما داوطلب باشیم و بار دیگران را به دوش بکشیم. توافقی که با اوپک پلاس کردیم نشان می‌دهد ما تصمیم حاکمیتی درستی گرفتیم.»

او همچنین به نقش پررنگ روسیه اشاره کرد و گفت: «چه کسی باور می‌کرد روسیه‌ای که حاضر به کاهش تولید 330 هزار بشکه‌ای نبود، حالا 2.5 میلیون بشکه از تولید خود را بکاهد»

وزیر انرژی سعودی گفت که همیشه اختلافاتی با روسیه وجود داشته، اما این اختلافات درباره پیامدهای کرونا نبود. به گفته او اقدامات پیشگیرانه همیشه هزینه کمتری دارند، زیرا که اقدامات بعدی بسیار پرهزینه‌تر هستند.

(بازدید 1,829 بار, بازدیدهای امروز 1 )
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
لطفاً دیدگاه خود را درباره این پست به اشتراک بگذاریدx